אם אתם בעלי נכס מושכר, אתם בוודאי יודעים שישנם שוכרים שונים ומגוונים. חלקם יותר נחמדים, חלקם פחות, חלקם נראים כנחמדים ובהמשך מתגלים אחרים, חלקם שומרים על דיסטנס וחלקם מציקים וכן הלאה…
אולם אתם, בתור בעלי הנכס, יכולים להימנע מבעיות עתידיות עם האנשיםש אתם מכניסים לנכס שלכם. ריכזנו לכם 5 דברים שכדי לכם להימנע מהם כדי לא לגרום לשינוי ביחסי השוכר-משכיר ואף להביא אתכם לפיצוץ מול הדיירים:
אל תהיה קטנוני – התפשר על סעיפים פחותי חשיבות
על מנת להתחיל את מערכת היחסים שלכם בטוב – אתה תמיד יכול למצוא פתח להתחשב בשוכרים, לתת את המפתח כמה ימים לפני הזמן למטרות ארגונים, לשנות סעיף בחוזה אשר חשוב להם ופחות חשוב לך וכיו”ב. אחד המפתחות ליחסי שוכר-משכיר טובים הם יחסי אנוש, השקע גם בצד הזה של העסקה
אל תסתפק במראה עיניים – בדוק גם “מאחורי הקלעים” של השוכרים
לעתים, שוכרים ינסו להציג מצג שווא של מצב כספי, תעסוקתי, משפחתי ואפילו מצג שווא של אופי. השקע מעט מזמנך ונסה לבדוק את אמיתות הפרטים הידועים לך. כפי שבקניית רכב אתה בודק שאסי או שעבוד – נסה לקבל תמונה כוללת על השוכר שלך. תוכל להשקיע מעט מרץ וזמן ולנסות לבדוק בעצמך, או להיעזר בשרות שלנו לבדיקת אשראי של השוכר הפוטנציאלי שלך.
אל תציק – היה ענייני
בעלי נכסים רבים נוטים “לדגור” על הנכס, לבוא לביקורי פתע, להטריד בתשומת לב מרובה על מפגעי בלאי שוליים וכדומה. זכור שאמנם אתה הוא בעל הנכס, אך עבור הדיירים שלך זה הבית.
אל תיעלם – היה זמין לשוכרים
ודא שלשוכרים שלך יש את כל פרטי הקשר שלך – תקלות ותהיות לגבי הנכס מתעוררות לאו דווקא בזמנים קבועים, ואם מתפוצץ צינור בדירה בתשע בערב – כדאי שתהיה אתה זה שמחליט מה לעשות.
אל תפלוש לפרטיות – כבד את שוכרי הדירה
לקראת סיום תקופת השכירות, או במהלכה, אם יש לך צורך להיכנס אל הנכס – תאם את זמני הכניסה עם הדיירים. אף אחד לא אוהב שפולשים לחייו מבלי לכבדו. מומלץ לתאם שני מועדי ביקורים קבועים – האחד באמצע השבוע והשני בסוף השבוע, כך שיתאימו לך, לשוכר ולמתעניינים בנכס.