OfferMe, אפליקציה שהוקמה ע”י שני שותפים – היזמים מני אברהם ורותם שריקי, באה לפתור את ההתפזרות והבעיות שיש לכל אחד מאתנו במכירה וחיפושי קניה של מוצרי יד שניה, ולאגד הכל למקום אחד בטכנולוגיה שמתאימה לימינו. האם יש לה סיכוי מול האופציות הקיימות? לדעתנו, עם היתרונות שהיא מביאה, בהחלט כן.
אפליקציה חדשה בשם OfferMe באה לתת מענה פשוט לקניה ומכירה של מוצרי יד שניה. “המחשבה התחילה כשנולד בני הבכור” אומר מני אברהם, “חיפשנו לקנות עגלה מיטה וכו’ ביד שניה, וכל פעם זאת סאגה לחפש ביותר מדי קבוצות, לנסות להישאר מעודכנים אחרי האתרים, להכנס כל רגע, למצוא סופסוף משהו להתקשר ולגלות שזה לא רלוונטי, והסיבוכים הקטנים והמעצבנים שיש בנושא גרמו לי להבין שזה לא יתכן שאי אפשר לקנות בקלות”. מני חבר לרותם שריקי שגם חשב על לא מעט דברים שהיה רוצה לשפר בתחום שוק מוצרי היד שניה.
“לי דווקא ההיפך, אני עברתי דירה וחיפשתי למכור כמה שיותר דברים” מספר רותם. “כל מודעה שרציתי להעלות – התחברות מרגיזה עם סיסמאות שאני צריך לשחזר, להעלות תמונות רק דרך המחשב, חייב להשאיר טלפון והיינו מקבלים שיחות בשעות לא שעות. ככה שאצלי הרגשתי דווקא את הדברים שהייתי רוצה לשפר מהצד של המוכר”
אז אם יש היום קבוצות בפייסבוק ואתרים גדולים שמתמחים בזה, מה מחדשת OfferMe ?
מסקרים שנערכו – 45% מהאוכלוסיה מעל גיל 25, ו 90% מבני ה21 ומטה היו רוצים לרכוש מוצרי יד שניה ולמכור את הדברים שלהם שלא בשימוש. לכן המסקנה היא ברורה מאוד – צריך להתקדם לממשקים הנוחים בהם משתמשים הצעירים. אז ניסינו…
איך זה עובד עבור המוכר?
נכנסתי להתחבר, ניתן אוטומטי דרך פייסבוק או לתת כתובת אימייל. כבר נרשם יתרון לאפליקציה שלא מבקשת סיסמאות ולא מספר טלפון.
רציתי להעלות למכירה אייפון שאינו בשימוש. הסלוגן שלהם אומר “צילמת. מכרת”, האם כך הדבר? ב4 שלבים פשוטים שהזמן הכולל שלהם היה פחות מ20 שניות, המודעה שלי עלתה. האם נמכרה? זה כבר כנראה תלוי בהצעות שאקבל…
מה שנחמד היה לגלות זה שבמידה ואכן האייפון נמכר, בלחיצת כפתור ניתן לסמן כ”נמכר”, מה שתמיד היה לי מסובך להיכנס למודעות שלי ולהוריד או לערוך ולכתוב “לא רלוונטי”, ועדיין לקבל שאלות והצעות, עכשיו ברגע שסימנתי לא ניתן לשלוח הצעות יותר. הקלה.
איך זה עובד עבור הקונה?
נכנסתי לחפש משקפי שמש. יש קטגוריות שניתן לגלול כמו בלא מעט מקומות, ומילת חיפוש למעלה ל”משקפים”. אבל השוס שאהבתי הוא את היכולת לחפש לפי מרחק, ממש כמו שמתאים לדור של היום שלא מכיר חברים זוגיות או בכלל מקומות שנמצאים ברדיוס שגדול מקילומטר…
ברגע שמצאתי – שלחתי הצעה בתוך צ’ט מובנה. אף אחד לא ביקש ממני ללחוץ סיסמה ולהוכיח שאינני רובוט ואף אחד לא אמר לי “לחץ כאן כדי לקבל מספר טלפון”. הודעה למוכר עם ההצעה וזהו! אהבתי!
“משהו נוסף שהבנתי בעקבות הילדים שלי”, ממשיך אברהם, “הוא שאשמח לרכוש הרבה מוצרים מאותו הורה שיש לו ילדים גדולים משלי, ולכן הוספנו את האופציה לעקוב אחרי מוכרים ולקבל התראות כשהם מעלים מוצר. ואם תרצי אז תוכלי גם אחרי מוצרים, כל פעם שמישהו יעלה משקפי שמש למכירה, תקבלי התראה”.