יש בעלי עסקים שמכורים לשיתוף בקבוצות, לחלקם השיתוף עובד נפלא ומביא לקוחות ולחלק הוא לא מביא כלום אפילו שהם עושים שיתופים ל- 5-15 קבוצות לכל פוסט. (אבל הם ממשיכים ברוטינה שלהם פוסט אחרי פוסט) אז בואו נבין מתי זה חכם לעשות שיתוף לקבוצות ומתי זה בזבוז זמן מוחלט.
1. מאתרים רק קבוצות פעילות ומאוד רלוונטיות. בהבנה שהן ממש מעטות. אני מעריכה שבכל יישוב יש 1/2 כאלה בלבד.
2. בודקים את כללי הנימוס בהן. הקבוצות האיכותיות שיסכימו שמישהו באופן קבוע ״יתקע״ את הפוסטים השיווקיים בהן מעטות אם בכלל קיימות כאלה.
3. יוצרים תוכן בעל ערך למשתתפי הקבוצה. נכון זה דורש זמן ומאמץ של כתיבה, אבל זו הדרך היחידה שעובדת בשיתופים כאלה. כשאנחנו באים לתת ערך, אנשים שמחים לקבל אותו (נניח פוסט שכולו ערך על טיפוח עור פנים בימי הקיץ הלוהטים. ואגב על הפוסטים מסוג זה להיות כמה שיותר ממוקדים ותורמים. נניח פוסט בסגנון ״שגרת טיפוח בוקר לבעלת עור יבש בימי הקיץ הלוהטים״ יהיה הרבה יותר קריא מפוסט של 10 טיפים לבעלות עור יבש). כשאחנו באים לקחת (כלומר רק למכור) אנשים נרתעים ורוצים לחסום אתכם, לדווח עליכם או פשוט להתעלם מכם. אחרי כמה דיווחים כאלה פייסבוק אף עלולים לחסום אותכם מפעילות בפייסבוק לכמה ימים או לשבועיים.
4. מעודדים לקוחות מרוצים להגיב. הרבה פעמים עצם הפרסום של תוכן בעל ערך פעם אחר פעם יגרום ללקוחות שלהם להגיב במחמאות אז מקומכם להגיב להם, להגיד להם תודה ואולי אפילו לצ׳פר אותם.
5. אוספים לקהל מעורבות את כל האנשים שהיו באינטראקציה עם הפוסטים האלה. מה זה קהל מעורבות? קהל שהגיב לפוסטים שלך, נכנס לדף העסקי שלך בעקבות הפוסטים שלך או אפילו לחץ על כפתור ״קרא עוד״ ולא השאיר שום סימן נראה לעין כמו תגובה או לייק. בעלי עסקים רבים לא יודעים שהאופציה הזאת קיימת וזה פספוס אדיר כי זה הקהל הכי חם של העסק. אגב זה אפקטיבי גם במקרה ומשתפים לקבוצות שהן קבוצות לא פעילות ולא כל כך מדוייקות לנו משום שאם במקרה וכן היו שם אנשים שהביעו עניין בפוסט שלנו (קראו אותו או נכנסו לדף העסקי שלנו בעקבות) זו הדרך היחידה שאנחנו יכולים לקחת שליטה לידיים שלנו ולחזור לפרסם לו ולא לקוות שבדרך נס אותו האדם יראה את הפוסט שלנו בפעם הבאה שנשתף בקבוצה הזאת.
6. חוזרים ומפרסמים לאותו הקהל החם את הפוסטים שלנו בין אם זה עוד פוסטים עם ערך ובין אם זה פוסטים של מבצעים של העסק או פוסטים בהם אנחנו מוכרים את השירותים בצורה ישירה. זו הדרך שנוצרת מערכת יחסים בינך לבין הלקוח הפוטנציאלי שלך. אפילו שבהתחלה הם חד סיטריים הם מאוד אפקטיביים.
לסיכום, שיווק בפייסבוק זו תורה. אומנם לא תורה מסיני אבל תורה שכדאי מאוד להכיר כדי לנצל אותה היטב להבאת לקוחות באופן שוטף הרי בשביל זה אנחנו שם. ואם פעם אחר פעם השיתוף בקבוצות לא הביא לך לקוחות סימן שאתה עושה משהו לא נכון וזה לא ילך וישתפר מעצמו.