עברו למעלה מ-5 חודשים מאז שבפייסבוק הצהירו, קבל עם ומנהלי קבוצות מובילות, שהם שמו להם למטרה לחזק את ההתנהלות עם ובקבוצות, כדי לאפשר לאנשים כלים וכוח לבנות קהילה. הנושא של ניהול קבוצות כבר מזמן הפך לכלי רב עוצמה לבניית קהילה. יש הבונים קהילות למטרות חברתיות, ויש רבים הבונים קהילה למטרות מקצועיות. עבור אלה וגם עבור אלה הכלים החדשים שפייסבוק העמידה לרשות מנהלי הקבוצות, הם חידוש חשוב ומעניין.
אז בואו נתחיל מהתחלה:
חידוש 1: נתוני שימוש של הקבוצה
החידוש הראשון והכה משמח, הוא נתוני השימוש של הקבוצות, שזמינים גם בדסקטופ וגם בנייד (כנראה שבשלב זה הם עדיין לא זמינים לכולם ולא בכל הקבוצות). נתוני השימוש הם למעשה האנאליטיקס של הקבוצות, ומספקים מידע דרמטי כמו קצב גידול הקבוצה, מידע על הפוסטים המפורסמים בקבוצה ורשימה היררכית של החברים לפי מידת תרומתם לקבוצה. זהו מידע שהפך אתרי אינטרנט רבים לנכס עסקי כלכלי. מי יודע לאן זה יקח את עולם הקבוצות?!

חידוש 2: תזמון פוסטים
יש!!! זה החידוש החביב עליי ביותר. מי שמכיר אותי יודע שאני אוהבת את האופציה הזו בדפים העסקיים, ממליצה לכל בעל עסק להשתמש בה (מה שנתן לנו את הפריבילגיה לפרסם פוסטים פעם בחודש ולשכוח מהשיווק עד החודש הבא), ועכשיו היא מגיעה גם לקבוצות. המדהים הוא שאני יכולה ללמוד מתי הקבוצה שלי הכי פעילה, ולתזמן את הפוסטים שיעלו בזמן הזה.
חידוש 3: קישורים בין קבוצות
זה פיצ’ר שיתאים למנהלי קבוצות שירצו להציג בפני חברי הקבוצה קבוצה נוספת, מכל סיבה שהיא. זו יכולה להיות סיבה שיווקית אסטרטגית או סתם לחשוף בפני החברים עוד אופציה. מסוימת להציג לחבריה הצעות לקבוצות נוספות שהם עשויים להתעניין בהן. נדמה לי שהפיצ’ר הזה מייצג את מה שעומד בבסיס החידושים האלה של פייסבוק מלכתחילה, הרעיון של חיבור בין קהילות ובין אנשים. בפייסבוק מבטיחים עוד לשדרג את הפיצ’ר הזה.
חידוש 4: היכולת לסנן מצטרפים
אחת המהפיכות שפייסבוק חוללה בקבוצות בחודשים האחרונים היא שאלון ההצטרפות לקבוצות סגורות. כל מנהל קבוצה יודע, שהאפשרות שעמדה בפניו בעבר הייתה קבוצה פתוחה, סגורה או סודית, והבחירה בין קבוצה סודית לסגורה משמעותה הייתה ההתעסקות עם סינון בקשות הצטרפות באמצעים ארכאיים למדי, כמו לשאול את המבקש מיהו ואיך הגיע לקבוצה. אז התיקון של פייסבוק למצב הזה הגיע בצורת בשאלה אחת או יותר (לבחירת מנהל הקבוצה או מי מטעמו) שקופצת לפניכם בטרם בקשתכם להצטרף לקבוצה תישקל.
עכשיו מגדילה פייסבוק לעשות ומעמידה לרשות בעלי הקבוצות פרמטרים על פיהם ניתן לסנן את המצטרפים, כמו מין ומקום מגורים. אז מצד אחד זה באמת חוסך זמן וגם לא מעט מצטרפים לא רצויים שהצליחו להסתנן. מצד שני אי אפשר להתעלם מהפן המוסרי שעלול להתלוות לעניין, וגם בפייסבוק מבטיחים לא להתעלם ממנו.
חידוש 5: מענה בשם הדף העסקי
אם עד היום ניתן היה להגיב בקבוצות רק בשם הפרופיל האישי, הרי שבפייסבוק הבינו את הבעייתיות שהעניין מהווה עבור מנהלי קבוצות עסקיות ומקצועיות, והחליטו לאפשר מענה בשם הדף. זה מאפשר גם “להסתתר” מאחורי הדף ולא לחשוף את הפיגורה האישית שמאחורי העסק או המותג, וגם לפתוח בפני מנהל הקבוצה את האפשרות להקצות מנהלים נוספים לקבוצה ועדיין לשמור על אחידות של המשיבים.
בקיצור >> רוצה לשמוע עוד ולדעת לעבוד נכון עם פייסבוק כדי לקדם את העסק שלך? יוליה מחכה לך בעמוד הפייסבוק שלה