בעבר היינו מציגים מוצר – ומוכרים. לימדו אותנו שמסר מוביל מכירה. אבל היום כללי המשחק השתנו, העולם מלא גירויים ומסרים. איך המסר שלי יבלוט? איך אני אצליח למכור?
אז כן, העולם מלא מסרים, גירויים. טלוויזיה, רדיו, אינטרנט, שלטי חוצות. שאלו את עצמכם איזה מותג מפורסם עכשיו על מגדלי עזריאלי או בצומת גהה? ככל הנראה תתקשו להיזכר – והמפרסמים משלמים הון תועפות על השלט חוצות הזה. אז מה עושים? איך אפשר לנצח את עולם המסרים והגירויים ולהצליח למכור?
כשהתוכן טוב – אנשים יאמינו לו
המלצות מאנשים זה הכי טוב. הכי מוכר. או נדייק יותר – המלצות ותלונות, ואנחנו הישראלים יודעים להתלונן כשאנחנו רוצים. מאות פוסטים בקבוצות פייסבוק של “מי מכיר את…” או “איפה הג’חנון הכי טוב בשכונה?” “המלצה על ספר זול?” – לזה קוראים בעצם – תוכן ממותג. לייצר שיח של ערך ותועלות סביב המותג והמוצר. משווק טוב כיום חייב לפתח גם נישה של יצרן תוכן. כשהתוכן טוב – אנשים יאמינו לו. יש חשיבות עצומה לביקורת של אנשים על המוצרים שלנו – לחיוב ולשלילה.
תוכן שיווקי זה לא עבודה זולה.
שום הקוד הוא להתייחס לערך ופחות למותג ולשירות. מה יוצא לי מזה?
- אמון. לקוחות מעריכים שנותנים להם ערך והסיכוי שיזכרו אותנו בגלל זה – גבוה מאוד. נייקי לדוגמא פיתחה אחלה אפליקציה. בחינם. ואיכותית. וזה ערך שנכנס לתודעה ויגרום לי לקנות בהמשך)
- פניות איכותיות. התוכן מעביר את הלקוח תהליך בישול ולכן הפניות יהיו איכותיות יותר. תוכן טוב הופך את המשוואה והלקוח עכשיו בא אליי ולא אני אליו. הוא רוצה לשמוע מה עוד יש לי להגיד..
- מסע משתמש. החשיפה הראשונית ללקוח לא תהייה בסביבת מכירה אגרסיבית אלא בסביבה נעימה, רכה יותר. כזו שלא תייצר התנגדות.
אז מה עושים? קידום קמפיין תוכן
- כתבו מאמר קצר וענייני. הציעו בו ערך אחד. מסר אחד. תועלת אחת לקורא. אל תמכרו לקורא. תנו לו ערך. תנו לו תוכן. בסוף המאמר הטמיעו תיבה להשארת פרטים לקבלת מידע נוסף.
- כתבו 2-3 מאמרים והשתמשו בהם כמשפך מכירות. קדמו אותם לקהל יעד רלוונטי, הטמיעו פיקסל מעקב בעמודי המאמר – והנה לכם קהל צבוע רלוונטי לעמוד מכירה ייעודי לכל אלו שכבר קראו את המאמרים ועברו בישול ראשוני.
- אם אין לכם אתר בו תוכלו לפרסם – חפשו ברשת פורטלי תוכן וקדמו באמצעותם את המאמרים שלכם.
איך מייצרים כותרות ממירות? איזה תמונות לבחור? איך מטייבים לידים?? איך מודדים KPI בעולם של תוכן? במאמר הבא..