אז מה זה תוכן? ובשביל מה אני צריך לכתוב תכנים? איך ‘תוכן’ יעזור לי למכור? שאלה מעולה, תנו לי כמה מילים לנסות לענות לכם.
פעם גידלו ירקות בגינה, הלכו לשוק ומכרו. זהו. סֶה-טוּ! לא שיווקו, לא כתבו תכנים, לא שילמו לפייסבוק. מה השתנה? העולם. ואנחנו. עובדה, היום לא הולכים לשוק כדי למכור את ‘הירקות’. היום כל מי שיש לו ירקות מוכר אותם בפייסבוק. למה? כי זה עובד. למעלה מ-4.2 מיליון משתמשים רשומים רק בישראל. רובנו מבלים בפייסבוק זמן רב יותר משאנחנו מודים ומודעים. כולם פה, קונים, מוכרים, עושים לייקים, מעלים תמונות, מתרגשים מהנכדים ומקנאים בחברים שמטיילים בעולם או סתם מדגמנים אהבה פוטוגנית.
פייסבוק הוא המקום למכור את המוצרים שלנו.
כאן עושים את זה בעזרת יצירת תכנים. תוכן זה תמונה, זה מלל, זה וידאו, זה קישור למאמר יפה שראיתי, זה שאלה שאני שואל את הלקוחות שלי, זה וידאו לייב – זה בעצם כל מה שיעביר ללקוח שלי את המסר. בעזרת התוכן אני יוצר אוהדים, עוקבים, לקוחות. בעזרת תוכן אני מייצר מעורבות, אני מייצר עניין ושיח, אני מייצר תנועה – אני מניע אנשים לפעולה. לאיזה פעולה? לקנות. את מה? את הירקות שלי!!! עניתי לכם?
תנו ללקוחות שלנו סחורה איכותית
ועכשיו ברצינות: כאשר אני נותן לקהל העוקבים/אוהדים שלי תוכן איכותי ובעל ערך אני בעצם שומר עליהם. אני נותן להם סיבות מספיק טובות להמשיך ולהקשיב לי, לקרוא, לראות ולשמוע אותי. ואם אני אצליח לייצר מעורבות באמצעות התכנים הלאה – אז, ורק אז, אוכל גם למכור להם. כי המעורבות היא תנועה, ואני יכול לכוון את התנועה הזו למכירה.
אפשר לייצר תוכן ותנועה מסוג אחר שיש לו גם עוד הרבה יתרונות. ואני רוצה לתת לכם רעיון אחד קטן שמתאים לתקופה (ויכול להתאים לכל תקופה):
תארגנו אירוע פתיחת הקיץ בעסק שלכם. הזמינו את הלקוחות המועדפים (אם יש לכם רשימה ארוכה) או את כולם אם זה אפשרי, או תארגנו הרשמה מוקדמת. תקנו שתייה, אבטיחים וגבינות, כמה בקבוקי יין/בירה ותרימו אירוע ייחודי למועדון הלקוחות שלכם. סתם אירוע של כיף, באווירה טובה, בלי מכירות וקידום מכירות. נטו FUN FUN FUN. תעלו לפייס (אחרי או ב LIVE), תתייגו את האנשים, תייצרו שיח סביב מה שהיה בערב – והנה לכם תוכן, מהנה, מגבש וכזה שהלקוחות יזכרו לעוד הרבה זמן.